Často kladené otázky
Aký druh odpadu nemôže obyvateľ priviesť do zberného dvora ?
Kde sa má zákazník zaevidovať do systému zberu komunálneho odpadu prípadne urobiť zmenu?
Stránkové hodiny – v pondelok a v stredu
od 8.00 hod. do 12:00 hod.
od 12:30 hod. do 17:00 hod.
Doklady potrebné pre registráciu občana:
- List vlastníctva, alebo nájomná zmluva
- Občiansky preukaz
- SIPO poukážka, v prípade využívania tohto platobného nástroja
Doklady potrebné pre registráciu právnickej osoby:
- List vlastníctva alebo nájomná zmluva
- Fotokópia výpisu z Obchodného registra nie staršia ako 3 mesiace
- Číslo bankového účtu, IČO, DIČ, pečiatku
- Zmluvu uzatvára konateľ, alebo splnomocnená osoba s notársky overeným splnomocnením
- Občiansky preukaz
Je povinná osádka zberného vozidla zobrať odpad uložený mimo zbernej nádoby alebo kontajnera?
Aké zľavy si môže uplatniť obyvateľ s trvalým pobytom žijúci v rodinnom dome?
Info linka: 02/59 356 915
Pri jednej osobe žijúcej v RD je po zľave miestny poplatok 1,3272 €
Pri dvoch osobách žijúcich v RD je po zľave miestny poplatok 2,6544 €
Môže si uplatniť zľavu na miestnom poplatku za odvoz a zneškodnenie komunálneho odpadu ZŤP občan?
Ako a kde si môže zákazník objednať veľkokapacitný kontajner (VKK)?
Ktoré sviatky OLO,a.s. nepracuje – v ktoré dni nevykonáva odvozy komunálneho odpadu?
Predáva OLO, a.s. zberné nádoby/kontajnery?
Kam a ako mám zaslať reklamáciu, ak nám neodviezli v určený termín odpad?
- mailom zakazka@olo.sk
- poštou na adresu Ivanská cesta 22, 821 04 Bratislava
- telefonicky na zákazníckom centre 02/ 50 110 110 -112
Kde je najbližší zberný dvor v mojej mestskej časti?
Kde si môže podnikateľ uzatvoriť zmluvu na odvoz separovaného odpadu?
Kde sa má zákazník zaevidovať do zberu separovaného odpadu prípadne urobiť zmenu ?
Kde je zberný dvor v mestskej časti Bratislava – Staré Mesto?
Kde je zberný dvor v mestskej časti Bratislava – Nové Mesto?
Kde môže obyvateľ/podnikateľ nahlásiť poškodenie a stratu zbernej nádoby/kontajnera?
Platí sa za stratu, poškodenie, zničenie zbernej nádoby/kontajnera?
Za poškodenie, zničenie zbernej nádoby/kontajnera zákazník neplatí, ak ku škode došlo činnosťou pracovníkov OLO, a.s.
Aký odpad má zákazník vkladať do veľkokapacitných kontajnerov na stavebný odpad?
Aký odpad nemôže zákazník vkladať do veľkokapacitných kontajnerov na stavebný odpad?
Kedy sa pokladá nádoba na komunálny odpad za sprístupnenú?
Oprávnená osoba na zber, prepravu a zneškodňovanie zmesového komunálneho odpadu v Bratislave je spoločnosť Odvoz a likvidácia odpadu a.s., ( ďalej len OLO a. s.).
V zmysle VZN hl. m. SR Bratislavy č. 12/2001 o nakladaní s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi, podľa platných zmien a doplnkov § 6, odst. 1, písm.d), a VZN č. 13/2004 o miestnom poplatku za zber, prepravu a zneškodňovanie komunálnych odpadov a drobných stavebných odpadov v znení zmien a doplnkov je správca nehnuteľnosti povinný v deň zberu a prepravy odpadu umožniť prístup k stanovišťu kontajnerov za účelom ich vyprázdňovania.
Čo to znamená?
- Sprístupniť zberné nádoby, kontajnery (odomknúť bránu, uvoľniť uzamknuté zberné nádoby, vyložiť zberné nádoby pred bránu k príjazdnej komunikácii, prípadne odomknúť uzamykateľné stojiská). Ak správca nehnuteľnosti podľa predchádzajúcej vety nesprístupní zberné nádoby, má sa za to, že OLO, a. s. vykonalo odvoz v riadnom termíne podľa harmonogramu odvozu. V takomto prípade nevzniká nárok na náhradný odvoz.
- Za nedodržanie termínu odvozu sa nepovažuje nesprístupnenie kontajnerov z dôvodu prekážky znemožňujúcej uskutočnenie odvozu, napr. nezjazdnosť prístupovej komunikácie (rozkopávka, nevykonaná zimná údržba – ľad, sneh, nespevnená komunikácia), nedostatočná podjazdová výška, šírka komunikácie menšej ako 4 m, pozdĺžny sklon väčší ako 15%. V takýchto prípadoch správca nehnuteľnosti vopred dohodne s OLO, a.s. dočasné premiestnenie kontajnerov v spolupráci s vlastníkom nehnuteľnosti, na ktorom majú byť kontajnery dočasne umiestnené.
- Častými príčinami nesprístupnenia kontajnerov sú tiež zaparkované auta pred vstupom do stojiska alebo priamo pred stojiskom alebo, že autá parkujú na príjazdovej ceste ku stojisku tak, že neumožnia prejazd zvozovej techniky OLO. Aj v tomto prípade sa má za to, že OLO a. s., vykonalo odvoz v riadnom termíne podľa harmonogramu odvozu a teda nevzniká nárok na náhradný odvoz.